Julen.

Eftersom jag uppdaterat så lite under sista tiden så kan jag ta och berätta om julen nu :)
I måndags, den 22:a var jag & Daniel på Marieberg för att köpa julklappar. Jag kände redan då att jag var lite krassig men på jobbet när jag jobbade 16-00 så blev det ännu värre. Den 23:e var jag sjuk så då kunde jag inte jobba. Den 23:e kom även min moster Ulrika, hennes kille Leo och våra kusiner Matilda & Ida! Julafton firade vi hemma hos oss, tio personer :) Maten var jättegod och julklapparna kalasbra :D Tråkigt att jag var lite sjuk bara.

På juldagen skulle jag gått ut med Emma, Mimmi, Rickard och Co på Frimis, fixat biljetter och allt, men jag hade feber så kunde inte hänga med. Så himla tråkigt! Alla var ju ute. De var ¨på Frimis, Emil & Co i Motala och Daniel & Co på Klaras :P Själv låg jag hemma och sov, jaja jag får satsa på nyår istället haha.
 
Idag (annandagen) mår jag lite bättre så idag var vi på rean och köpte min julklapp, en bärbar dator :D Köpte även en ny mobil eftersom min har pajjat. Wiie! Nu ikväll har vi ätit mat med släkten. Inte julmat som tur är haha :) Och sedan har vi spelat på Astrids julkappar, Guitar Hero och High School Musical dansmatta. HAHA!

Imorgon mååååste jag iaf åka & jobba, har inte råd attt vara hemma och vila upp mig mer.
Lägger upp bilder från julen en annan dag!

Puss&Kram


Paris 19-23 dec

I helgen var jag & Johanna i Paris för att hälsa på Anna. Så himla underbar stad! Tänkte berätta om helgen dag för dag.
Fredag: Jag och Johanna startade redan vid åtta för att ha hennes bild till Skavsta. 11:45 gick vårt flyg till flygplatsen, som heter typ Bouvais eller något. När vi var framme tog vi en flygbuss in till Paris där Anna mötte oss. Sedan gick vi och käkade på ett av Annas favoritställen (hon hade många, och jag förstår henne hihi), och efter det tog vi tåget till Villenne där hon bor. Byn hon bor i är hur mysig som helst :) Efter att ha förfestat lite och fixat iordning oss åkte vi in till Paris igen och gick på ett par barer där vi fick tomtebloss och blev strutade med grädde julen till ära ;) Vid ett så gick vi till Le Cab som är världens ställe :D så himla roligt var det där! Kom hem vid 5 ungefär.
Lördag: Vi gick upp efter fyra timmars sömn och åkte in till Paris för shopping :D Sedan åt vi och efter det kollade vi alla sevärdheter så som Louvren, Eiffeltornet, Sacre-Coer och Notre Dame.
Söndag: Det blev hemfärd! Alldeles för kort tid i Paris :( Måste besöka Anna igen!


Frankrike imorgon

Imorgon åker jag och Johanna till Frankrike, Paris, för att hälsa på Anna! Ska bli så jäkla roligt! har packat klart (?) nu, hoppas jag. ska lägga ner lite småsaker bara. Hoppas på en helt underbar helt med shopping (mest tittande dock haha), god mat, sevärdheter som eiffeltornet och blöta utekvällar! Det blir nog inte tråkigt iaf eftersom det är Anna vi ska till :D Är så himla glad! Hejdå! ha det bra här hemma :)


(OBS, min arm är inte riktigt så stor i verkligheten, eller?)

If a song could get me you

Den låten lyssnar jag på nu :) Mycket bra!
Nu funkar mitt tangentkort igen, eller nej, jag ljög, vi har BYTT tangentbort och tagit det gamla.
Jättegammalt och rätt fult är det men det funkar iaf :) Har använt mig av skärmtangentbordet i några dagar och det är sjukt jobbigt när man ska skiva mail eller när folk bombarderar en med frågor på msn. Det tar liksom lite tid att svara. Jaja, hur som helst så går det nu att skriva lika "snabbt" som vanligt.

Idag har jag jobbat och håller nu på att städa mitt rum. Eller ja, jag SKA, snart. För sen blir det Bonde söker fru :) Imorgon ska jag också jobba, 11-20. Och på fredag åker jag till PARIS! Måste packa imorgonkväll också ju! Äntligen får jag träffa Anna igen <3 I miss you! Sen precis innan du kommer tillbaka till Sverige så drar ju jag iväg till London, haha.

Nu är jag snart klar med julklapparna förresten, har 1 person kvar, Mimmi haha. Men jag ska hitta nåt bra! Och kanske något mer till vissa, men i stort sett är jag klar. Ska bara få hem lillasysters paket också, hoppas det hinner komma innan jul. Tänk dom som var klara i typ oktober med sina julkappar, vad mycket pengar dom måste ha nu! Eller tänk på Daniel som inte ens har börjat med sina haha, jag är inte förvånad.

Förresten tycker jag att nyårsafton kan ta sig i röven! Eller vad händer?! Haha :D

PUSS

Helgen är över

Hej! Nu är helgen över. Den har varit mycket bra och UTAN jobb. Det är mycket ovanligt när man jobbar på donken att man har helgen ledig. Har haft fullt upp iaf :) I fredags var jag & Daniel på lussefika hos Johanna i Sköllersta. Hon hade bakat så himla mycket gott, och så var det glögg också, mums. Annas Johan var där, dock inte Anna eftersom hon är i Paris såklart. Sedan var det några till grabbar där också :) Efter fikat åkte vid vid 23tiden till Daniels kompis Martin för att spela monopol med honom, Frasse och Samme. Så himla roligt, monopol är underskattat. Åkte därifrån vid halv två på natten då vi fick avbryta spelet för att Martin skulle börja jobba kl 5 haha.

På lördagen var jag bjuden av Daniel på Hjalmars julkryss med hans släkt för att fira födelsedagar och bröllopsdagar. Har aldrig varit på Hjalmar tidigare så jag visste knappt vad man skulle förvänta sig, men riktigt kul var det. Roliga skämt så man skrattade ihjäl sig blandat med skitduktiga dansare, showare och sångare :)

Idag skulle jag och Daniel åkt och shoppat julklappar men han har fått bihåleinflammation (fyfan vad ont det gör), så jag åkte med mammsen istället :) Hittade några bra julklappar men har några personer kvar.

Har också bokat flyg nu, till London. Tisdagen den 6:e januari drar jag iväg :D

Cosmo

I januari ska jag åka till London och vara au pair åt den här söta killen! :D JAG LÄNGTAR!

Dans & personalfest

Ja då var helgen över. Och jag har sovit alldeles för länge idag.
Men det har sina orsaker - helgen har varit så fullproppad med saker.
I fredags fikade jag med mamma på Bara Vara, sedan blev det dans och efter det fika med dom bästa <3
På lördag gick jag upp tidigt för att tävla i dans med Linda, gick sådär. Kom iaf till final i par. På kvällen kom Daniel hit, men jag bara somnade när vi skulle kolla Beck, så trött var jag. På söndagen var det dansavslutning mellan 12 och halv nio, dansade ragga som gick bra :) och sedan gruppdisco då vi var utklädda till Hawaii-brudar, då gick det inget bra alls, men men :P Efter det fick vi efter mycket krångel skjuts av Natalies mamma till Harrys i Karlskoga där det var personalfest! Kul kul :) jag & Natta körde raggan på dansgolvet och fick applåder, pinsamt men kul :D

Nudå? Nu lagar jag risotto, jojomensan vad duktigt! Men hallå? När jag skulle koka riset så stod det "låt skjuda" och inte visste jag att sjuda betyder att man fortfarande ska ha på plattan, så jag ställer kastrullen med lock vid sidan om, så riset förblev stenhårt. Då läste jag den norska bruksanvisningen och där står det "låt koke på medelvärme" så jag ställde tillbaks kastrullen på plattan. Varför måste svenska vara så krångligt att förstå? Hmmmm.


 
Bild 1. Emma och jag ska dansa Ragga
Bild 2. Jag, Linda, Sara, Emma och Johanna (Mikaela saknas) som Hawaii-brudar
Bild 3. Linda och jag på tävlingen

Nyårsklänning?



Beställde precis den där klänningen från Stylebystars. Kanske blir det nyårsklänningen? I vilket fall som helst så gillar jag den :) Första gången jag köpt kläder via internet, hoppas den passar!

Idag har jag varit hos baby! Vi tog det bara lugnt, massage fick jag :) Sen åkte jag in till Örebro och fikade på Bara Vara med mamma, tog en sväng till Marieberg också. Jag har inga pengar att handla för nu, nu måste allt sparas till juklappar och min Paris-resa. Kl 17 dansade jag och Linda inför tävlingen imorrn och efter det fikade vi med Emma. Mycket trevligt! Våra Hawaii-kjolar till uppvisningen på söndag har kommit också HAHAHA. Lovar att ta kort så ni får nåt att skratta åt!

See ya! Pussss

London

Ja! Nu är det bestämt! I januari (inget datum bestämt ännu) flyttar jag till London i sex månader. Ska vara au pair åt en pojke som heter Cosmo (snyggt namn VA?). Han fyller 3 år i april. Hela familjen verkar så himla snäll & mysig. Hoppas jag får lite bilder snart bara :D Kom precis på att det bara är ungefär en månad kvar WIIIE! Är så himlaaaaa glad!

Nu sitter jag iaf här och tittar på klänningar. Jag & Emma ska internetshoppa :) Håll er i hatten...det har jag ALDRIG gjort förut! Måste ju testa, trots att min ekonomi har nära till tårar.

Ska förresten rínga om lokal till nyår någon dag också. Så fort jag får ett telefonnummer! Måste bli den bästa festen. Då är alla som tycker om mig och som jag tycker om bjudna ;) Haha. Men det skulle verkligen vara kul att hyra lokal och sen liksom ha spikat vart man ska vara. Och man slipper det där tjaffset att i sista stund bestämma sig mellan en tråkig fest och en ännu tråkigare fest. Eller att välja mellan den vännen och den vännen. Bättre om alla är på samma ju :)

Ska snart åka och hämta Daniel. Har hans volvo idag. Jag fick skäll förut när jag körde honom till jobbet; Jag gasade på raksträckorna mellan guppen på esplanaden och bromsade när guppen kom så jag sladdade lite. Skitkul tyckte jag men Daniel gnällde "Det förstör däcken". Herregud :) Jag får göra det innan jag hämtar honom nu då, så han inte märker nåt hihi.

Ha det braaaa!

En dagens

Kör en dagens! Ska snart iväg med syster och äta på Mcd och efter det bada i Alléhallen.

Dagens...
Dagens humör: Toppenbra!
Dagens borde: Städa rummet, inte äta sötsaker (inför lördagen)
Dagens frisyr: Rufsigt utsläppt?
Dagens klädsel: Myskläder men ska snart ta på mig något vettigare
Dagens planer: Simma & bada i Alléhallen
Dagens materiella vill ha: PENGAR!
Dagens längtan: London, Paris
Dagens fundering: Ingen alls!
Dagens beroende: Kaffe som vanligt?
Dagens tråkigaste: Att jag var för lat för att ta en promenad imorse
Dagens personer: syster mamma arne daniel kanske? det märker jag väl :)
Dagens tidning: Veckorevyn
Dagens låt: Pokerface lalalllala

        Hihi vi två :D              

RSS 2.0