Mariberg och möte

Idag har jag inte jobbat, synd. Istället så träffade jag Emil som är hemma en sväng från Halmstad :) Vi åkte till Ikea, Mariberg och Örebro. Inget shoppat för min del, lika bra att snåla lite nu. Kom nyss hem och ska alldeles strax åka iväg på ett möte som börjar 4. Vikariesak. Får väl se hur det är :)

Så segt att gå upp 7 på mornarna och sen ringer dom inte, suck. Idag kunde jag inte somna om heller, satte mig vid datorn och väntade på att bli hämtad. Hmm vet inte riktigt vad jag ska skriva. Missade dansen igår pga jobb :/ Fan. Kommer nog missa nästa måndag också, åh. Det som är så sjukt roligt. På torsdag börjar jag gå skift med Jennie och Sandra, toppenbra :D och på fredag är det Motala haha. Hoppas många är PÅ!


Lördag: O'Learys och Klaras

Söndag idag och snart ska jag iväg och jobba, men bara tre timmar. Jag har ändå ingen lust. Jag är så seg efter att ha legat länge i badet och bara slappat :) Igår hade jag en riktigt bra lördagkväll. Det började med att jag skjutsade mamma och Arne till en fest, sen åkte jag till Askersund för att hämta Emma. Vi åkte till Hallsberg och tog tåget in till Örebro där vi gick och satte oss på O'Learys. Så mysigt var det :) Sen kom Mimmi och Matilda också. Efter varsin öl och sen en drink fick vi nog och gick vidare till Klaras. Hade ännu roligare där efter ett tag. Vid två blev vi hämtade av Maud, skönt att slippa åka buss :)

Nu ska jag äta och sen åka och hämta bilen som står parkerad i Hallsberg, haha jobbigt. Måste skicka iväg conversen jag sålt också :)

Ha det bra :)

Sp1b

Igår träffade jag gamla gänget från Sp1b på Alléskolan. Det var riktigt trevligt. Vi började med pizza/sallad på Valentino eller nåt, sen åkte vi hem till Nicklas :) En del har jag verkligen inte träffat sen studenten, sjukt länge sen. Dom som kom var iaf Jossan, Nicklas, Emma, Charlie, Tobbe, Foppa, David, Emelie, Kim och Malin. Bra ordnat Jossan :)

Ikväll ska vi in till Örebro och hitta ett bra ställe att gå ut på. Hmm kan nog bli svårt eftersom det är It's SÅ 09 ikväll, vi som skulle dit :( Jävla biljetter att ta slut. Istället ska jag och Emma möta upp Mimmi och Matilda och gå nånstans, blir nog bra det med :)

Sjukt sugen på att baka en morotskaka, men det verkar så svårt. Vågar nog inte ens försöka, hmm.




21/9, en speciell dag


Idag är dagen då Andrea (snyggingen näst längst till höger) och Karin åker iväg på sin Asienresa. Snart snart kommer vi brudar, bara drygt två månader kvar, sen ses vi i Thailand :D Ha så underbart nu!

Idag är också dagen då Emma fick reda på att lägenheten inne i Örebro blir hennes. ÄR hennes. Grattis till dig gumman (oss, jag ska ju också vara där en del haha).

Förövrigt har helgen gått åt att jobba 8timmarspass fredag, lördag, söndag. Har hunnit med att träffa Mimmi också. Och tjejkväll hos Anna i torsdags, det var så mys. Idag jobbade jag i skolan, sedan har jag dansat. Imorgon blir det 9 timmars jobb, sedan träffa Sofia :)

Nu: Tv:n och facebook kallar!


15:e september

Har ganska så nyss kommit hem, sitter nu och tar det lugnt och dricke kaffe framför tv:n :) mys!
Idag har jag varit i femman igen, så himla bra klass. Världens trevligaste och lugnaste verkligen. Kommer ihåg att vi var mycket värre när vi var 11 år? Jag har inte behövt skälla mycket alls. När man är i den åldern hamnar problemen om nåhon fuskar när man spelar King, om någon kastar ens pennskrin i backen eller om någon får kopiera en bild mer än någon annan. Önskar man var så liten och oskyldig för alltid, haha. Ibland får man faktiskt anstränga sig för att inte skratta, utan förstå allvaret i situationen ur deras små perspektiv :)

Ikväll ska jag iväg och köra ett tretimmarspass på Donken också.. Måste bara vila lite till dess :) Sedan måste jag hem och sova för att sedan jobba imorgon igen 8-14:10 på skolan, sedan 16-20 på Donken. Tur att det här med jobb börjar lösa sig nu :)

Just ja, dansade igår med Emma. Fan va roligt det är. Har saknat det, inte dansat på ett år pga London. Paren är så himla rolig, älskar när vi kör till Dekadansen, haha!

På torsdagkväll är jag ledig, då ska jag på tjejmiddag hos Anna, fast i Johans lägenhet. Nice :) Sen jobb i helgen.

Ha det!






hohohoho

Fredags:
Jobbade 11-15:30 på Donkan. Gick bra tror jag :) På kvällen åkte jag in till Emma och kollade Idol och åt godis. Efter det gick vi promenad i kanske två timmar. Träffade på Masse och lite så, gick ut och kikade på Holmen där ett band spelade, men vi hade ingen lust att betala så vi gick hem :)

Lördags: Jobbade 11-15, Martin var där den dagen med, och kontrollerade allt man gjorde :P Läskigt. Men iaf så har vi fått vårt betyg nu; 91% om jag inte minns fel, tydligen skitbra så vi är nöjda! Efter jobbet åkte jag till Askerund för att gå på chokladsalongen med Mimmi och Emma, hur mysigt som helst var det. Vi provsmakade massor med choklad och avslutade sedan med fika på tutingen :) Ni är bäst!

På kvällen åkte vi in till Frimis. Emma, Jossan, Roger och jag. Linda körde oss. Jag hade en trevlig kväll, superskoj att träffa Jossan igen.

Söndags: Igår jobbade jag. Hann inget mera faktiskt. Hade ett 11-20 pass :) Jobbade med skitbra folk så det var roligt.

Måndags/idag: Wiee :) Idag har jag vikariat i klass 5 på Åsbro skola. Hade 4orna lite med. Riktigt kul var det, men lite nervöst. Ska vara där imorgon också. Halv 8 ikväll börjar dansen, med Emma och Johanna. Har lite att fixa med innan, så bäst jag sätter igång :)

    


Trevligt med Linda :)

Hejhej :)

Idag är jag på bättre humör än igår. Papprena är nu ivägfaxade till polisen. Nu ska dom väl inte ens kunna slarvas bort? Igårkväll jobbade jag iaf stängning, 16-00. Gick superbra, Jennie och Emilia var det, Annelie också:) Sandra var sjuk så det var henne jag jobbade istället för. Men mellan 22-24 var det bara jag och Jennie kvar, vilket gick bra. Men runt 22:30 blev det värsta rusningen. Massor med folk, och vi var två stycken. Men det gick kalasbra :)

Idag har jag varit inne i Askersund. Gått promenad med Linda. Det var så varmt och skönt :) Efter promenaden skulle vi fika på Karlsson's, men det var stängt så det gick bli hamncaféet. Sofi jobbade :) Världens godaste kladdkaka blev det. Efter det åkte jag hemåt, och snart ska jag hämta mamma vid tåget.

Imorgon är det jobb 11 - 15:30. En viktig dag imorgon (eller egentligen hela helgen) för McDonald's. Massa viktiga personer kommer (minns ej vad det heter), och kollar så allt sköts rätt på vår restaurang. Allt från medarbetarnas utseende till renlighet på golvet och snabbhet kommer mätas :) Läskigt. Kom och handla så vi får mycket att göra haha.


Jag och Linda sommaren 2008 :)


GAAAAAAAAAAAH!

Jag visste det!!!!!!!!!!!!! Ringde nu till polisen för att kolla vart mina papper på att jag inte är kriminell tagit vägen. Dom som jag behöver för att kunna få chansen att vikariera inom barnomsorgen. Självklart svarade Solweig "näää vi har inte fått in några papper på ditt personnummer". Alltså jävla skit. Jag visste det, jag har alltid sån otur:( Antingen är det dom virriga postmänniskorna som tappat mitt viktiga brev i nån A-brunn eller så har dom på polisen tappat bort det, typ suttit på det i soffan eller tappat det i kaffebryggaren på fikarasten :( SNYFT! Jag blir så trött, nu måste jag fixa ett nytt vilket kommer dröja nån vecka till, om det nu inte tappas bort igen. Så irriterande när jag verkliiiigen behöver få chansen att jobba. Det var inte jag som skrev fel adress iaf, för om man stavar fel till Polisstyrelsen Kiruna så har man ett grovt fel, och det har inte märkt av iaf. Mamma kollade också så det va rätt liksom.
Hmm. Ikväll stänger jag på jobbet iaf, med Jennie och gänget :) 16-00, bra med lite extrapengar där iaf.


Äntligen :D

Är så glad idag för jag har fixat ny mobil. Visst är den snygg!? Så tunn och fin!!!



Förutom att springa på Marieberg och leta mobil har jag varit ute och gått samt skjutsat syrran till dansen i Hallsberg. Imorrn ska jag träffa Linda och sen jobba, men bara till 20 :) Väntar på att mina polispapper ska kommaaaaaaa. Blir så trött, har väntat två veckor på torsdag. Kommer ju aldrig ens få chansen att jobba som vikarie om jag inte får dom.

Vad händer i helgen?
Blir iaf jobba fredag dag, lördag dag och söndag kväll. Johan har fixat lite extra tider till mig :)




Dans.

dag har jag varit hos morfar :) Alltid trevigt att vara där.
Nu ikväll har jag och Emma dansat. Så himla roligt. Johanna var där också. Jag har verkligen saknat det känner jag, ett år sen jag var där. Även fast vi missade förra gången så vi låg lite efter så gick det bra. Verkligen bra dans verkar det som :) Åå va mysigt det var.

Imorgon ska jag fixa mobil iaf :)

pusshej

Hej bloggen!

En vecka sen jag bloggade, hmm. :) Vad har hänt?
Jag jobbade tisdag onsdag, sen på onsdag em åkte jag och Magga till Emely och David i Örebro och hälsade på i deras nya lägenhet. En stor och helt nybyggd trea precis vid universitetet. Massa coola teknikprylar och inrett i rosa, så snyggt! Jag vill ocksååååå! Hur som helst så blev vi bjudna på mat och fika och satt på deras balkong i hundra¨år, mysigt. Sedan gick vi promenad runt universitetet och mötte typ lika mycket folk på fem minuter som man gör i Åsbro på en dag.
 


I torsdags hälsade jag på mormor och morfar hela dagen, mormor körde hem mig och hon kör bil ungefär en gång på 10 år, så det var lite halvläskigt :) I fredags åkte jag och Anna till Marieberg och jag fick efter mycket krångel tillbaka pengar på min mobil som är trasig, wie :) Letade lite efter ny men velar fortfarande. Efter det åkte vi såklart till GS i Hallsberg (där vi spenderade mer tid än i skolan under gymnasietiden), där vi mötte Linda och Emma. Så myspys <3
 

Igår jobbade jag 10:30 till 16, men var inte på Donken förens 12, för jag hämtade varor på McDonald's Mariberg, Södermalm och City. Skitskoj att få betalt för det :) och alla var så trevliga. På kvällen åkte jag in till Emma i Askersund och vi satt på Diana länge med varsin sallad och fotbollen på tv :) Sen gick vi till Patrik och kollade klart fotbollen och drack kaffe. Sen kom också Charlie, och då kom Forrest Gump på tv! haha.

Nu är Linda Cesar på väg hit, det blir långpromenad. Bye :)

1:a september.

GUD vad fort tiden går, skrämmande nästan :) Nu går vi mot den mörka tiden igen, fan :P men september är ändå en månad jag tycker är okej. Värre är det med okt-feb, fy. Tur att vi har vår Asien-resa att längta till :D Plus Emmas och min 20-årsfest!

Idag ska jag ta en springrunda, öva högskoleprov plus jobba kväll. Skulle träffat Sofia inne i Örebro egentligen, men hon blev tvungen att jobba, så det blir en annan dag :) Imorgon blir det också jobb, men bara till 14, för sen ska vi förmodligen hälsa på Emely i hennes nya l'ägenhet, mys!

Helgen var asbra! I fredags klippte jag mig, så skönt. Sedan handlade jag och åkte hem och fixade inför räkskivan här. Mycket trevligt, kvällen avslutades med en sväng in till Öre sen film.
I lördags åkte jag och Astrid till Marieberg för att handla present till mamma, men lite shopping till oss blev det också. På kvällen var det dags för Pelle och Olles kräftskiva i Viby. De har en lada som typ är ombyggd till partyvåning. Perfekt :) Det blev mumsiga kräftor, pilkastning, poker, limbo och dans. Hade en skitkul verkligen.
På söndagen vaknade jag superdupertrött, men det var bara att pallra sig till jobbet och köra ett 12-21 pass :)

Igår kom Emma hit. Vi gick promenad, åt lunch, drack kaffe och snackade skit :) Mysigt som alltid <3 På kvällen fixade jag och sis 3-rättersmiddag åt mamma och Arne, blev riktigt bra.

Bilder från helgen
fredags:
 

lördags:
   

   





RSS 2.0