Hej.

Ikväll  kom jag hem efter en veckas vistelse i Norrland. Det har varit jättebra verkligen. Jag och Daniel bilade upp från Åsbro/Hallsberg till Seskarö utanför Haparanda där Daniels mormor Ella bor.  Det är 115 mil dit, det ni!  Tänkte att jag skulle berätta lite om vår vecka:

Vi startade alltså i söndags för en vecka sedan efter att vi kommit hem från Skåne där vi hälsat på min pappa osv (han bor i Malmö). Ja, så vi tog alltså Gamla Bettan (Daniels 740) från Åsbro och började vår resa jag, Daniel och hunden. Den kvällen hann vi bara till Gävle där vi stannade och bodde på Scandic. På måndagen åkte vi resterande mil och kom fram vid nio på kvällen. Stannade bland annat i Oskars stad Härnösand.

Veckan gick fort. Vi åkte ut med båten, fiskade och besökte en ö (där också hunden försvann, men efter en lååång stund hittade vi honom, då var jag nära till tårar), vi shoppade i Haparanda och Tornio (som ligger i Finland), vi åt god Thaimat och vi tittade på Kukkolaforsen (haha vilket namn), vi gjorde paj och umgicks med Ella. En toppenvecka!

Igår åkte vi hemåt och då kom det fina vädret som vi inte sett skymten av på hela veckan. Inatt sov vi i Örnsköldsvik (Modos stad) och idag stannade vi på ett shoppingcenter i Gävle. Där köpte jag nya leggins (för dom andra hade ett jättehål  mellan benen) och en skjorta.

Men, nu är jag som sagt hemma och ska snart sova. Imorgon ska jag skriva på mitt CV och sedan dansa på kvällen. Mamma fyller 49 år så henne ska vi också fira.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0