Nu bär det av mot...

...Norrköping. Jag och Sofi ska hälsa på Mimmi.
Tåget går vid två och sen ikväll blir det party!
Snart ska jag ringa min och Lindas yogakompis,som liftade med oss till Mariedamm ni vet.
Han ska ju bjuda oss på yoga! Haha.
Igår var Linda här.  Vi gick säkert en mil eller så, sen blev det Gossip girl och till sist McDonald's.
Det var skojigt. Sedan kom Daniel och jag gjorde slingor på honom. Snyggt <3

Mitt tangentbord är helt fucked upp så nu ska jag inte skriva mer.

Ha en bra helg för det ska jag i Norrköping!


Bonne nuit

ALLMÄNT/ASKERSUND Publicerad: 2008-10-28 17:08

NY VERSION KL 19.40.
Två bilar - och ett rådjur - var inblandade i en trafikolycka strax norr om norra infarten till Askersund vid 17-tiden. Olyckan inträffade i samband med att en av bilarna bromsade in när ett rådjur sprang över vägen.

Ja, idag var det alltså en trafikolycka utanför Askersund. Min buss hem från Mimmsan gick 17:10 och gissa vem som fick sitta ensam på bussen i 40 minuter, i kö? MOI. Väldigt kul. Sen fick jag självklart för mig att det var min Daniel eftersom det passade i tid med att han slutade jobbet och åkte till sin pappa. Så jag fick panik och ringde, och självklart svarade han inte. Meeen, det var inte han för han ringde sen :D Tråkigt för de drabbade iaf! Usch.

Jaja, idag har jag alltså träffat Mimmi. Innan det gick jag en promenad med Daniels mamma. Men självklart började det regna, typiskt :P SÅ är det ofta när jag ska vara duktig. Efter det bar det in till Askersund och Mimmi. Vi gick en "promenad", gjorde hembakad pizza och kollade på "She's the man". DAMN! Mimmi du vet vad jag menar. GUD Viola du har ett bra läge där ;)

Igår fixade jag håret, tror jag är nöjd hihi :) Efter det körde jag runt runt i Örebro för att hitta parkering, smockat nästan överallt. Fann en inne i Träffpunkt och så gick jag och mamma och käkade tårta på ett fik. Mys.

Imorgon ska jag till Eva-Lotta, sedan fika på God Smak med L & E, efter det dansa och sist men inte minst jobba.

Bonne nuit!


Sunday

Hej bloggen!
Nu är jag så himlaaaa trött. Fast kan inte gå & lägga mig innan håret torkar för då står det åt alla håll imorgon...
...Och det går faktiskt inte för imorgon ska det fixas. Lägger upp bild då! Kanske. Om det blir bra. Jaja, nu till helgen och varför jag är trött. I fredagskväll jobbade jag, i lördags jobbade jag också 14-22 (ett riktigt mördarpass), och idag har jag jobbat kväll. Men idag har jag även varit på Lek & Buslandet i Örebro med Astrid och hennes kompisar Johanna, Bea, Alexandra och Frida. Arne och Daniel var med och lekte också haha. Det var faktiskt kul där och mycker större än vad jag trodde. Studsmattor, jättestora klätterställningar och rutschbanor och även lazergame. Alla var helt svettiga efter några timmar där. Något mer har jag inte hunnit med i helgen.

I veckan är det lov för alla skolbarn så imorrn ska jag göra lunch och sånt åt syster & Johanna eftersom dom ska vara här. Sedan blir det Örebro för fix med hår. Blir även lite jobb i veckan och till helgen hoppas jag på att åka till Mimmi. Om nån kan jobba åt mig. Herregud snälla?

Ha det bra iaf, nu ska jag lägga mig och läsa Harry Potter på engelska. Inte så bra, men duger haha.

Glad idag

Vet inte varför men idag är en riktigt BRA DAG. Tror jag har tvärtom PMS, alltså jag är glad för allt. Det var kul hos tandläkaren (för det var gratis), jag skrattade åt allt Daniel sa typ och jag är bara så HAPPY. Hihi. Har ingen anledning alls egentligen. Det är bara en riktigt bra dag iaf och jag kan inte sitta still. Vill hitta på nåt kul, men istället sitter jag här haha.

Förresten, har inte Gustav Skarsgård blivit en riktigt heting? Han är söt i den där fula kepsen eller vad det är. Snart går du om brorsan faktiskt!

PUSSPUSS bara för att jag är så glad

Överviktig?

Läste nyss på en tjejs blogg att hon är 171 cm lång och väger 46 (!!!!!!!!!!) kg.
Jag höll på att börja gråta. Jag är 1 cm längre och väger nästan 20 kg mer. Jag väger ju över 60 iaf. Gud så smal hon måste vara. För jag känner mig typ.. normal i kroppen? Men men :) Tydligen är jag ett fetto. Då vet man.

Saknar

Saknar Emma-Anna-Linda-Ingrid tiden. Verkligen jättemycket. Det var så himla mysigt att gå till skolan och träffa er. Ni gjorde så man stog ut med naturkunskap och diverse andra tråkiga ämnen. Flera ggr i veckan blev det även fika på God Smak, vårt stammisställe, shoppingrundor, plugg och sedan när jag (minstingen) fyllt 18 även massor med utgångar. Jaja, nya tider nu med Anna i Paris, Linda som snart börjar CE-körkortutbildning och Emma som storsäljare på Viasat. Och jag..tjänar lite pengar på McDonald's och hoppas på London i januari. Hur som helst: Ekonomibrudarna 4-ever! Right?

Haha fick bara lust att skriva lite om det :) Nu är det inte så att jag vill ha tillbaka skoltiden, men ibland saknar jag den lite. Imorgon ska jag jobba, 16-20. Sedan blir det jobb fre-lör-sön. SKÖNT! Jag får ont i magen för varenda utgift nu. Måste öka mitt konto.

 Saknar dig lilla Ryd!

Helgen

Fredag:
Jag och Linda stack till Marieberg och shoppade (nu är det slut på shoppandet , ska spara). Jag köpte iaf en grå klänning, två bh:ar och ett par mörkbruna stövlar. Linda köpte ett par stövlar och två fina tröjor. :) Ja, nu vet ni det. Sedan åkte vi hem för att fixa oss iordning och tog sedan bussen in till Hallsberg och satte oss på centralen för att vänta på tåget (stammisar, det är tack vare oss de går runt på centralen). I Örebro letade vi efter ett ställe som inte hade 20årsgräns men det visade sig bara vara Satin, MM och Klaras, så det blev Klaras. Hmm, Klaras har blivit... tråkigt. Men det var jättekul att träffa alla iaf, Oskar, Viktor, Tobbe, Freddan och Emil en stund. Jag hade trevligt iaf. Vi var lite tråkiga och åkte hem vid tolv, men vi tjänade pengar på det. Jaja en värd kväll :D

Lördag:
På dagen var jag otroligt duktig och städade mitt rum (hade världens bästa syster till hjälp). Jättefint blev det. Jag passade också på att rensa lite i garderoben och även tvätta mina sminkborstar och penslar. På kvällen kom mormor och morfar och Daniel. Det blev Tacokväll, mums.

Söndag:
Jag, Daniel, Astrid och vovven gick promenad i solen. Sen slappade vi lite och så innan vi åkte hem till Daniel och kollade på Wicker Park. Ni vet den filmen man alltid kollade på hos Jossan.

Nu ska jag iväg till Askersund för ett....ärende :D Ikväll blir det dans och även hämta lite saker på Mcd.

Hejhej!


Torsdag

Sitter och skriver mitt brev nu :) Det går inget vidare men nu ökade jag radavståndet till 1,5 så då blev det bättre iaf. Idag har jag jag slappat och sen dansat. Det var lika roligt som vanligt. Ska duscha nu, har inte gjort det ÄN. Usch haha. Sen kommer Daniel och det kanske blir film eller nåt. Imorrn ska jag fixa naglarna hos Emma och sen kanske till Örebro med Linda, hoppas :) På kvällen kanske det blir utgång, vore kul. (KOM HEM MIMMI)

Förresten Linda och Emma? När ska vi åka till Anna? I november föreslog hon. Ska vi boka i helgeN?

Sitter och sjunger också!
"Counting all the assholes in the room" Haha. Jävla Mimmi har fått mig att gilla musik jag inte brukar gilla.

Godnatt

Jag har skitont i halsen. När jag sväljer så vill jag bara gråta. Och det går även ut i öronen känns det som. Sen är jag trött i huvudet, har ont i det också. Men jag är för pigg för att sova. Vill hitta på nåt kul men ändå bara sjunka ner på kudden. Fast jag kommer aldrig kunna somna. Vad gnälligt det var här då?! Herregud :) Nu ska jag inte vara sån.

Sen undrar jag hur tusaaaan man skriver intressant om sig själv på typ 1½ a4? Seriöst. Jag har skrivit skitmycket om mig själv men har ändå bara en halv sida. Är jag ung och oerfaren eller är jag en tråkig människa? Snyft.

Jaja. Kollade ni på Bonde söker fru? Är det inte lite konstigt att man ställer upp i det när man är 21? Liksom, man kan ju försöka träffa killar genom vänner eller krogen eller gymmet eller vad som helst? Fast det är klart, kanske inte finns så mycket heta killar på landet? Men jo, klart det finns. Jag hade typ svimmat om jag träffade en kille nu och han bara "Jag är 21 och jag var med i Bonde söker fru förra året". FRU? Hallå. I TV? Hallå? Tur att man har sitt på det torra för snart har ju alla singlar varit med i Singelmammorna, Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Frusna män söker kärlek och snart: Kaka söker Maka. Jag kunde vara programledaren. Faktiskt. Skriv en kommentar om du vill vara med?

Idag har jag varit i Örebro och på Marieberg med Daniel. Köpte endast en inpackning eftersom jag tänkte vara ekonomisk. Snart blir det iaf jobb och då ska jag spendera igen. JOHO! :D

Nu ska jag inte babbla mer för det här inlägget blev väldigt...konstigt. Godnatt :) PUSS!


Jag är så intressant

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Fint.
Är det nåt du absolut inte äter: Kokt ägg, leverpastej
Kläder just nu: Leggins, vitt linne och underkläder såklart
Musik just nu: Nu är det Duffy som går ur en lista med massa låtar
Vad sa du senast: Godnatt!
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Jag vet inte.
Längd och vikt: Längd: 172 cm. Vikt: Lagom plus lite extra
Hur många kuddar sover du med: Två eller en om jag måste dela med mig
Favoritväder: SOLSKEN
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: En man, en kniv och ett fiskenät haha
Spelar du nåt instrument: Har spelat piano
Morgon- eller nattmänniska: Natt
Sparare eller slösare: Slösare. Men just nu är jag Sparare.
Vem är viktigast för dig: En del tillsammans.
Bästa film: Nästan alla filmer är bra. Ex. The notebook, Mamma Mia, alla Beck!
Tror på liv på andra planeter:  Nja.
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja
Har du några homosexuella vänner: Nej, någon frivillig?
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja
Hur många barn har du/vill du ha: 2-3
Bio eller promenad: Båda
Snarkar du? Hoppas jag verkligen inte
Rädd för insekter? Ganska. Eller ja dom flesta
Äckligaste insekten: Sånadär stora myggor, vad heter dom HA...?
Bästa bok? Oj, någon deckare kanske.
Vad vill du jobba som? Vill och kan är inte samma sak. Men okej vill: advokat
Pizza eller hamburgare? Måste jag välja?
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Stökigt tyvärr
Gungar du på stolen? Inte längre.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Jaa fan vad spännande
Hur många syskon har du? En och hon är den bästa syster
Vad är du mest rädd för? Att vakna en morgon och undra varför jag inte uppfyllt mina drömmar
Är du rädd för blod? Inte rädd, men jag vill inte ta i det.
Saltar du på maten? Ja för mycket som ni kanske vet. Det kompenserar mina matkunskaper
Gillar du att sjunga? Ja, i bilen och i duschen mest. Är jämt så rädd att nån ska se mig i bilen sjungandes
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Samhäll -ekonomi. För jag är "lagd" åt det hållet haha. Hatar biologi och fysik och sånt. Då passade sam bättre. Ekonomi är spännande bara. Dock ej med Sirkku.
Anser du att du är stark? I kroppen nja. Som person tror jag det. Man hoppas iaf!
Brukar du sola? Ute ja. Solarium sällan.
Vad gör du om du får hicka? Skäms.
Röker du? Nej.
Snusar du? Nej. Just det HAHA.
Kaffe, te eller inget? Coffeeeee

Jag kollade nyss på "Se upp för Dårarna". Är det något mer än jag som gråter typ helt hejdlöst flera scener av filmen? Eller är jag empatisk?

Söndag


Jag är så sugen på den nu. Störd jag är, det är söndag nu ju! Är det konsigt att bli sugen på en drink en söndag? Ja ganska! Jag  blir det på vardagar ibland typ "mm vad gott det vore med en rosa pantern". Jag kanske är störd.

Igår blev det vinkväll med vin, kex, ost och lite spel typ hos Mimmi med Emma och Sofi. Väldigt kul :) Jag sov hos Mimmi och när vi vaknade idag gick vi en långpromenad och åt äppelpaj. Nu är jag hemma och har ganska tråkigt. Är sugen på McDonald's men nu ska jag inte vara fet. Ska kolla på Ensam mamma söker eller vad det heter. Det är ganska ruttet men iaf :)

Jobbångest

JA! Det har jag idag!
För idag fick jag ett jobb på VM media. Eller egentligen skulle det dröja en vecka ungeför innan dom hörde av sig, men killen som intervjuade mig utbrast "du har svarat perfekt på alla frågor, du är en sån som jag vill ha i min grupp, kan du börja på måndag?". Så jag tog det som att jag fick jobbet. Sa att jag ville fundera men tackade för att han var så snäll :) Nu är problemet är jobbet verkar hemskt. Haha, jaa faktiskt. Kvällstid, typ 5 timmar per dag med 80 kr i timmen plus provision som jag inte vet vad den låg på. Ringa runt till folk för att försöka sälja abonnemang och liknande och få "NEJ klick" känns såååådär. Så jag får se. SKa fundera som tusan och jämföra med McDonald's. Tack för att det finns iaf. Antagligen får jag jobba mer och mest dagtid där så det känns som det väger över. Fan vad jobbigt allt blev...
...Och allra helst vill jag åka till London som au pair ett par månader, men det går tröööögt. Hoppas :)

Idag har jag även gått på en synundersökning och köpt nya linser för 1440. Lagom kul när man är arbetslös. Sen hittade jag en underbar jacka på MQ, för 1399. Gud att jag hellre köpt jackan. Daniel vad med mig  till Örebro och han bjöd mig på Kinamuren, MUMS <3

Grattis till min pappa som fyller 46 också!

Nu ska jag ladda ner nån film och sen fundera ännu mer på mitt jobbiga beslut.



Vi provade världens mysigaste mössor :)

Tävling

Jag har så länge velat blir fotograferad, det verkar verkligen vara jätteroligt. Eftersom det är så dyrt så tänkte jag vara med i en tävling om att bli fotograferad av fotografen Therese Jonsson. Roligt va!? :) http://operfekt.blogg.se/2008/october/tavling-vinn-fotografering.html


Jobbintervju

Har varit på jobbintervju idag på Scandinavian Water Systems. Visste ens inte att jag sökt det när dom ringde haha. Intervjun gick bra men jobbet känns sådär. Man utgår hemifrån sig och åker runt till förbokade möten och demonstrerar en luftrenare. Låter skittråkigt men när han sa att man alltid är garanterad en grundlön på 16000 så kändes det bättre =) Undrar om dom ringer. Och undrar om jag vill att de ska ringa? Hmm. Måste ringa till McDonald's annars. Svårt det där med jobb..

Snart ska jag iväg och dansa!
Imorgon blir det arbetsförmedlingsmöte igen, det sista. Jag tror vi ska gå igenom CV:t noga och så. Annars vet jag inget kul som händer imorgon? : )

Uppdat av helgen!

Hej!
Ska berätta om vad jag gjort i helgen:

Fredag: Ja, det vet ni redan; bowling och mat på nytorget med världens bästa Daniel. <3
Lördag: Vaknade vid tio. Vi bara slappade och gick en ganska lång promenad innan Daniel lagade mat åt oss. Han är så duktig, medan jag inte alls är bra på att laga mat. Sedan skjutsade Daniel hem mig vid fyra och jag började göra mig iordning inför kvällen. Linda kom och hämtade mig vid halv sju och sen åkte vi hem till henne. Fixade oss och drack lite. Sedan kom också Emma. Efter ett tag bar det av till Zätas : ) Jag hade kul iaf! På natten gick vi till Sibylla och fyllekäkade (usch varför blir man alltid så hungrig?) och sen blev vi hämtade av Rickard.
Söndag: Jag sov hos Daniel inatt med :D men gud vad jobbigt det var att han väckte mig vid ÅTTA! Det var verkligen hemskt att gå upp. Idag har jag annars inte gjort nånting, förutom att städa mitt rum och glo på sex & the city. Vad lat man blir när regner bara vräker ner!

Imorrn ska jag på anställningsintervju på nåt säljföretag (verkar skit men kan ju kolla) och efter det blir det dans, skönt med träning.

Hörs! Puss
<3

Lördag

Igår var jag på Marieberg med familjen plus Madde. Köpte mig tre par fina trosor och ett par boots och ett par pumps. Pumpsen fick jag gratis eftersom syster köpte ett par stövlar så då fick vi pumpsen gratis wiiee :) På kvällen bowlade jag och Daniel, vi var jätteduktiga måste jag säga. Speciellt Daniel men jag med :P Efter det åt vi pizza och drack lite cider/öl. Sen gick vi hem och kollade på Good Luck Chuck, haha. Den var bra men otroligt mkt sexscener. Haha. Nu kanske vi ska ut och gå eller nåt, behövs efter pizzan. Ikväll blir det party  med Emma, Linda och Sandra. Ska blir riktigt kul, men till den alltid återkommande frågan; vad ska man ha på sig?

See ya!


Det visste du inte om mig..

..Och behöver egentligen inte veta. Men ändå :) Detta "frågeformulär" hittade jag på en viss blond bloggerskas blogg. Tycker inte jag behöver skriva ut namnet, hon är tillräckligt poppis ändå :)

1. Vad heter du? Ingrid Berglund
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Cecilia tror jag
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Lovisa
4. Vilket stjärntecken är du? Stenbock
5. Vilken årgång är du? -90
6. Vart bor du? Åsbro, utanför Örebro
7. Bott utomlands? Jag vill!
8. Flyttat antal gånger? 4 tror jag
9. Vart skulle du vilja bo? I en större stad.
10. Vilken skolklass? Tog studenten i juni
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Drömmen = advokat (kommer aldrig hända), så ekonom kanske :)

UTSEENDE
1. Hur lång är du?
172 cm
2. Hur mycket väger du? jag vill faktiskt inte säga det.
3. Hårfärg och frisyr? Mellanlångt och mörkbrunt
4. Ögonfärg? Grön/Blå
5. Mest nöjd med? Mitt leende kanske (smilgroparna)
6. Minst nöjd med? näsan, finns mer
7. Skostorlek? 39
8. Glasögon? Nej, men linser. Måste skaffa glasögon med
9. Gar du några piercingar/tatueringar? Ja, navelpiercing

FAVORITER
1. Filmer? Alltså, ni som känner mig vet att jag gillar ALLT!
2. Låtar? Finns så många. Partylåtar och vackra låtar. Just nu: Amy McDonald - This is the life
3. Årstider? Sommar självklart
4. Mat/dryck? Thai, Kina, hemlagat (inte av mig helst)
5. Djur? inget just nu.
6. Färg? vitt, rosa, grått
7. Parfym? Flowerbomb Victor&Rolf, den bästa
8. Tv-program? Gossip girl, Idol, deckare, Grey's anatomie, sex&the city, OC
9. Ämne i skolan? Rättskunskap, Svenska. Går dock inte i skolan
10. Sysselsättning? Vänner, pojkvän, familj, dans. Jobb snart hoppas jag :)

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Svart skinnjacka
2. Vad använder du just nu för skor? Svarta stövlar/vita lacoste
3. Favoritfärg på kläder? grått/vitt/rött/rosa/svart
4. Favoritmaterial på kläder? vet inte
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? MASSOR.
6. Favoritaffärer? Blue di blue, MQ, Zara
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? beror på min ekonomi
8. Favoritmärke? på kläder? peak, fornarina, lee
9. Vad har du för byxstorlek? olika,
10. Vad har du för tröjstorlek? 38 oftast

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Harry, världens bästa
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? inget tror jag.
b) Jobbväska just nu? jobbar inte :P
c) Handväska eller liknande just nu? För mkt saker; papper, tuggummi, smink, kvitton, plånbok
3. Vad är du beroende av? godis och kaffe (jobbar på kaffet)
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Olika.
6. Vad tror du på? På mina nära och mig själv!
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Kristendom, men utövar den inte :P
8. Vad köpte du senast? Ett par grå jeans
9. Har du nåt husdjur? Hade..
10. Var bor du? Hemma än så länge

jeudi

Hejhej.

Idag har jag varit på en intervju på Uniflex. Fick den igår via jobbmässan på Conventum. Det gick bra tror jag, kändes så :) Men hon hade lite dåligt om jobb just nu, men kanske senare. Jag får iaf börja på Mcd nästa vecka kanske redan. Känns som en del saker löser sig ganska bra iaf =)

Idag har jag också shoppat ett par grå jeans och en sjal på Zara för sammanlagt 360 eller nåt. Billigt och bra! Sedan åt jag och mamma ¨på Coco Thai, mums. Vi blev lite "uppraggade" av två femtioåriga gubbar som snackade massa med mamma haha. Jag åkte halvettbussen från Örebro och sen kom Linda och färgade mitt hår en nyans mörkare och därefter gick vi en promenad innan dansen. Som förövrigt var rolig som vanligt.

Imorgon ska jag och Daniel förmodligen bowla och kanske äta pizza eller nåt annat gott :D Ska bli mysigt. Klart jag vinner, som på allt annat :) På lördag blir det någon fest i Laxå som Linda ordnat med och sen Zätas :D wiee.

hejdå!


RSS 2.0