Hemma.

Är hemma nu, sitter hos Emma :) Snart ska vi träffa Mimmi och kanske Martin och gå till Bellas innan vi går vidare till Emil. Ska bli så hímla kul att tr'äffa alla igen.


Sverige är varmt och underbart! Men jag saknar London redan <3


Nu blir det Martini!


Besök: pappa

Idag:
Sverigebesök av pappa
Båt på Themsen från Embankment till Greenwich
Lunch i Greenwich: Hamburgare
Båt tillbaka till Embankment
Strosande i Hyde Park
Fika: Kaffe och morotskaka

Just nu:
Nyduschad efter springtur
Sängen tidigt, lååång dag imorgon

Natti :)


Low

Vet inte varför men har känt mig lite low igår och idag. Kanske beror det lite på att jag är trött.. Går och lägger mig alldeles för sent!
Jag vet också att hösten närmar sig, och den är fortfarande så oviss. Hur ska jag kunna bestämma mig vad jag ska göra. Plugga, var och vad? Jobba, vart? Resa, hur ska jag ha råd? En annan anledning till att jag är lite low är nog att jag jobbar så mycket på dagarna. Visst har jag fredagen ledig, så det är skönt, men det är jättetrist att inte kunna hänga med när mina kompisar hittar på saker på dagarna. Det gör mig lite depp, men snart är helgen här iaf :) Hump day idag :D Nu bär det av mot heeelg och min pappa kommer :) Efter det en ledig vecka med ett par dagar i Sverige, blir bra.

Idag var jag med Cosmos klass till musuemt och kollade på Dinosaurierna :) Hade ansvaret över två barn. Kul faktiskt!
Men annars känner jag mig trötttttt på jobbet nu..

Idag ska jag barnvakta också, kul kul kul..

mm nagativt inlägg jag vet!

Lördag; Nandos och extrajobb. Söndag; Camden och bio

På lördagen vaknade vi fortfarande trötta, så går det när man delar säng med två andra :P Efter lite slappande och duschande sprang vi i regnet till vårt stammisställe: Nandos! Så jävla gott :) Satt där rätt länge innan de andra skulle ge sig av för att fixa inför ännu en kul kväll. Jag och Matilda som skulle jobba extra hos varsin familj på kvällen gav oss hemåt för att ta det lite lugnt en stund. Klockan sju befann jag mig i Clapham och plingade på hos en okänd familj. Kvällen gick jättebra, barnen var lätta att få i säng och sedan kollade jag Eurovision och Talang. Föräldrarna kom hem halv 2 typ, så fick jag betalt och en taxi hem :) Mycket bra och lättförtjänta pengar.

På söndagen åkte vi iväg till Camden och gick runt och tittade. Köpte mat och gick runt lite mera :) Jag och Andrea fastnade för samma klocka, haha, så än finns den kvar :P Efter ett tag tog vi bussen till Leicester Square för att käka italiensk glass, mums. Sedan fick vi för oss att vi ville gå på bio, så då åkte vi och invarderade Rebeccas lägenhet innan vi alla åkte till The O2 Arena där vi först åt pizza innan vi gick på "Ghost of Girlfriends" eller nåt sånt:) Mycket bra film!

Bye bye

Fredag; shopping och Cafe de Paris

Hej bloggen!
Har inte uppdaterat på ett par dagar så tänkte ta lite helgresumé :)
I fredags på min som vanligt lediga dag tog jag en sovmorgon innan jag åkte hem till Andrea och lämnade lite saker inför kvällen. Sedan mötte vi upp Hanna och åkte iväg till shoppingcentret Westfield där vi hittade lite allt möjligt fint. Jag köpte bla två par skor och ett ljusrosa linne. Efter lite shopping fikade vi innan vi var tvungna att åka för att Hanna skulle jobba och jag och Andrea fixa inför kvällen. Fixet gick snabbare än vi trott och vi hann med att njuta av en smoothie och kaffe mellan duschning och handling av mat. Runt 6-7-8 tiden dök resten av folket upp; Matilda, Rebecca, Hanna och Mathilda :) Det blev sallad till middag och såklart vin :) Sedan blev det Cafe de Paris, med eget bord, så det var mycket trevligt :)

Bilder från kvällen snodda av matilda eftersom jag glömde kameran:




:)

I go mental every time you leave for work
You never seem to know when to stop
I never know when you'll return
I'm in love with a robot

In the night, call you up and
Wanna know when you're coming home
Don't deny me, call me back
I'm so alone

In the night, wait up for you
Even though you don't want me to
Go to bed, leave the lights on
What's the use

So you want to understand me
You just see what you want to see
There's no way I can help you out
You don't know what it's all about

Fell asleep again in front of MTV
God, I'm down at the bottom
No one's singing songs for me
I can't wait for tomorrow

When you're gone and rain starts falling
I just sit here by the phone
Don't deny me, call me back
I'm so alone


Oh, when you gonna come home?
Oooooh I just gotta know
When you gonna come home?
Oh

Baby I can't stand it when you go to work
You never seem to know when to stop
I never know when you'll return
I'm in love with a robot

In the night, call you up and
Wanna know when you're coming home
Don't deny me, call me back
I'm so alone

Så här ser man ut när skorna gått sönder...


Jag skrev ju tidigare att mina fina gladiatorsandaler redan gått sönder,
då blev jag inte glaaaad. Andrea var snabb med kameran haha.
Fin bakgrund med slottet i Windsor i alla fall :)



Rebecca, Andrea, Hanna och jag

Underbara lilla Mat!

Mathilda redo för party :)

Kände för lite fler helg-bilder, kommer säkert mera sen :)


Helgen

Helgen var som vanligt underbar. I fredags barnvaktade jag dock :/ Men under dagen hann jag med att fika med Sara, som kommer från Kumla och också bor i Balham nu :) Sedan blev det shopping, ett par skor som jag nu lämnat tillbaka eftersom de gick sönder. Haha, dåligt, men jag ska köpa nya på fredag :) Vi fikade lite och sånt.

På lördagen gick jag upp halv 7 för att åka till Windsor med Rebecca, Andrea, Matilda och Hanna :) Mycket mysig dag hade vi med chill, thaimat, kikande på slottet och shopping.

På kvällen hade vi en föris :) Vi lagade kycklingsallad och drack vin, sedan blev det Embassy som ligger typ vid Piccadilly. Jag hade en kul kväll iaf hehe :) Rättså!

På söndagen gick jag och Andrea upp vid 12, diskade och fixade för att sedan möta upp Matilda, Hanna och Mathilda för mat. Efter det chillade de andra i Hyde Park medan jag och Andrea fixade lite saker inne i stan. Sen åkte vi tillbaka till Hyde för att fika, och sedan äta på Nandos, mums.







Anna, modell?

Satt och läste Marie Claire som är ett engelskt modemagasin, typ som Elle. Där i fanns ett modereportage med en modell som jag tycker är jättelik Anna. Ilza Bajara eller nåt. Kolla likheten!




Har inte många bilder på Anna på min nya dator, men jag tycker dom är lika :)

Ps. Tack Linda för designen!

Nu ska jag snart iväg för först fika och sedan lunch. Ha det bra :)

Happy.

Det är torsdag kväll och that means week-end for Ingrid! Lovely! Dock ska jag jobba imorrnkväll vilket suger, men så är livet ibland :) Ska iaf ha en underbar helg resten av tiden, njuta till fyllo av ledighet. Synd bara att det är tråkväder, mulet och konstigt, sol ibland och regnstänk ibland. Kanske blir en dagsutflykt tills Windsor på lördag, vore nice :) Och sedan föris hos mig innan utgång :D

Idag har vi varit på playdate hos Bella and Arthur, (man säger det typ som att det sitter ihop haha). Gick bra, och jag fick öva min engelska lite extra eftersom deras nanny pratar så sjukt snabbt och riktig brittiska, haha. Ganska boring är det ändå för man måste komma på saker att prata om, typ om deras valp, vädret eller barnen, (alla alternativ är rätt ointressanta tycker jag, men bra att träna språket extra som sagt). Trevligt var det ändå idag :)

Åå jag har hittat ett par skitsnygga skor, svarta gladiator som jag bara MÅSTE ha. Nu ska jag snåla så har jag kanskeee råd med dem snart. Hatar att vara så fattig. Hade det varit för ett år sedan hade jag köpt dem direkt (300 kr), men här måste man snåla och spara som aldrig förr, hatar det.

Nu ska jag snart sticka iväg för kvällspromenad med Matilda :) Åå vad jag älskar London och mina vänner förresten! Tjoflöjt bye bye!


Cambridge, måndag

I måndags åkte jag som sagt till Cambridge där M, R, H och A redan spenderat natten. Jag mötte upp dem och vi hyrde en cykel/bettan åt mig. Sedan åt vi lunch på Bella Italia. Efter lunchen bestämde vi oss för att åka gondol, tänkte att det kunde ju vara mysigt. Vi visste inte vad som väntade oss ;) Dels var det sjukt fint och mysigt (helt rätt ställe att åka med sin lover, kan tipsa om det), dels var vår guide både rolig och charmig. En 22-årig skådis som bla medverkat i Harry Potter. Ah vad mysigt och roligt det var! Efter gondolturen cyklade vi lite till för att sedan fika och lite så :)

Här kommer lite bilder:

   

Familjen på besök

Den här helgen har jag haft familjen på besök i London. Vi har haft det så himla bra och riktigt tur med vädret :) I torsdags träffade jag och Cosmo dem i parken för att fika. På kvällen när jag slutat jobba åt vi på en mysig men väldigt busy restaurang. På fredagen turistade vi, sightseeing-buss man kunde åka lite när man ville under dagen, båt på themsen och London eye. Strålande solsken och vi hade det så himla bra. Avslutade kvällen med lite shopping på Primark och sen mat på Regent Street, skitgott, speciellt efterrätten :)

Lördag bestod av Notting hill; Portobello Road Market (såklart - min favorit). Där strosade vi runt länge, satt på en bar och slutligen käkade Thaimat. Hann med att köpa en ny mobil till mig med, eftersom att min andra pajjat. En liten rosa Sony Erikcsson blev det. Sedan åkte vi till Clapham för fika innan jag åkte hem och familjen gick till hotellet för att fixa sig. Vid halv 7 mötte jag dem vid bussen, sen gick vi hem till mig igen. Blev bjudna på Champagne och snacks av Sasha och Guy. Gick jättebra och Cosmo blev tokig i min syster, skulle pussa henne hela tiden :D Sedan visade jag "vårat" typiska engelska hus innan vi drog vidare till North Cote Road för italiensk mat. Efter gick vi till hotellet och chillade och spelade kort innan jag nästan somnade på sängarna och drog mig hemåt istället.
 
Idag (söndag) har vi kollat in Buckingham Palace där det var parade, gått i St Jame's park och sedan ätit lunch innan vi var tvungna att dra oss till Victoria för att de skulle med bussen till flyget. Jag har haft en skitbra helg, så det känns lite sorgligt att de skulle åka nu. Men imorgon åker jag till Cambridge där Andrea, Hanna, Matilda och Rebecca redan är. Så det blir kul :)

Här kommer lite bilder från helgen! Puss
       

RSS 2.0