25/2

Idag är det onsdag, jag och Cosmo ska till Arthur & Bella i eftermiddag. Hoppas det går bra. Igår när vi var på en annan playdate så betedde sig Cosmo illa vid maten, grinade typ HELA tiden. Vad trött man blir, de andra mammorna liksom glodde. Men när vi kom hem sa Cosmo så här till mig "Ingrid, I'm really happy to see you again". Jag svarade att jag var glad att träffa honom med, och frågade om jag fick en puss, det  fick jag, flera stcken :D OH vad glad jag blev, glömde bort på en gång då att han grinade vid bordet. Jaja. Ikväll ska jag förmodligen gå promenad med Matilda Skåne :)

Imorgon fyller Andrea, wiie GRATTIS GUMMAN! 21 är stort i England ju ;) Hon kommer hit för att äta imorgon, i Balham med mig!

Hmm. Jag börjar fundera mer och mer på framtiden. Måste man plugga i höst? Måste man börja som nittonåring bara för att det inte finns jobb (förutom mitt donken som jag är trött som fan på) att få? Jag vill ju backpacka, eller gå reseledarutbildning (den är lite dyr dock). Åå fan vad svårt. Hur ska man göra egentligen?

Sverigevistelsen

Igår kom jag tillbaka till London efter min Sverigevecka. Har haft det så himla bra: restaurang 2 ggr, äventyrsbad, shopping med syster, bio, utång för att fira Linda & Martin och massa mer. Har hunnit umgås med Daniel varje dag, familjen, mormor & morfar och vännerna. Världens semester har jag haft. Känns skönt att vara tillbaka, vår i London nästan ju! Gick jättebra med Cosmo imorse =) Längtar ändå till helgen, då blir det att fira Andrea 21 år! Ikväll ska jag träffa Linnea för mat, trevligt :)

Ska verkligen hålla igen både med pengar och onyttiga saker nu. Hade som sagt gått upp en hel del, så nu blir det ändring. Måste spara lite också. Har spenderat alla mina sparade pengar här, usch. Iaf var jag ute och gick nyss i parken, så skönt :)

Hmm, sa jag att Daniel mötte mig med en semla på flygplatsen? Alltså finns det någon bättre?

     Daniel och jag på Efesos <3
      Väldigt kalla Sverige!


     London igen!


Semla


Jag är sjukt sugen på en semla idag. Måste absolut äta en under mitt Sverige-besök eftersom jag missar när dom säljer semlor i Svenska kyrkan. När är själva semmeldagen förresten? Idag är sista jobbdagen, torsdagar är underbara :) Vanligtvis väntar en roligt helg i London, men nu ska jag som sagt istället hem en vecka. Hela huset töms på folk, Cosmo ska till mormor, föräldrarna jobbar, jag ska hem. Byggarna ska förstås göra klart köket, annars hade jag tagit hit folk på besök istället. Men det får bli senare i vår :) På lördag är det Alla Hjärtans Dag, mysigt. 

Igår blev det kalas för Arthur, var helt okej även om jag mest kände mig utanför bland alla snackande mammor, tiden gick sakta. Kvällen blev roligare med middag i South Kensington.
Idag ska vi nog bara slappa, gå till parken för det är underbart väder. Behöver ta det lite lugnt, har stressat på förmiddagen; dammsugit, lagat knappar, packat, sorterat tvätt.

Nu ska jag hämta lillen, puss =)

Sarah: Jag mailade med lite olika förmedlingar, och kände bara att Swedisch Connection var bäst. Hon (Marie) ringde även upp mig och berättade massor. Marie är svensk men bor i London vilket är ett plus tycker jag, om något skulle hända eller så. Hon ordnar också au pair -träffar en gång i månaden. Vilket jag inte hört att nån annan förmedling gör. Man får också telefonnummer till andra au pairer av henne, så man lätt kan skaffa vänner. När har du tänkte att åka? :)

Onsdag.

Dagarna går rätt fort ändå! I måndags gjorde jag och Cosmo ingenting verkligen. Det spöregnade så vi gick och handlade och sen tittade vi på "Lilla Sjöjungfrun", nu blir väl Emma glad, gillar inte du den ;)? Igår (tisdag) hade vi playdate hos oss med Anna och hennes lilla Tara. Barnen lekte bra tillsammans, bilder kommer =) Men det var ovanligt för mig att se Cosmo leka med någon som var yngre, hans andra kompisar är äldre, och därför tycker jag han var lite bossig mot Tara. Förutom det gick det superbra iaf, och barnen var glada när dom fick pizza och chokladmousse till middag! Idag ska jag och Cosmo på födelsedagskalas hos hans kompis Arthur! Blir nog trevligt även om jag hellre hade sluppit hänga med alla mammor som säkert kommer vara där. Haha :P Alla mammor och "lilla" jag.

Håller på och tvättar för fullt också. På grund av renoveringen av köket har tvättmaskinen varit unplugged (svenskt ord för det? inte isatt?) i några dagar. Låg nästan back på kläder alltså. Ska damsuga lite i mitt rum imorgon också, så det är nice när jag kommer tillbaka till London. Shit jag kan inte fatta att om två dagar så ska jag träffa Daniel igen! Och min familj. Lillasyster liksom! Ska passa på att spendera tid med alla vänner också, saknar Emma, Mimmi, Linda, Anna mest. Fast jag måste verkligen säga att jag inte saknar Sverige. Skulle hellre ta hit alla, men det går inte nu när vi renoverar kök och toalett.

Ikväll vet jag inte ännu vad som händer. Filmkväll i Svenska kyrkan, men tror inte att jag hinner faktiskt. Kan bli middag också. Måste säga hejdå ordentligt till Mathilda, som ska till New York, man är måttligt avundsjuk. Och jag och Hanna som ska hem till Sverige också.


Fler bilder från helgen

Har snott lite bilder från mina vänner nu. Samt lagt in några från min tele.
Enjoy!



     

Bild 1: Hanna, jag, Andrea och Matilda käkar lunch/middag.
Bild 2: Jag och Mathilda på tunnelbanan
Bild 3: Mathilda och Andrea på Jewel (uteställte i Soho)
Bild 4: Söta "hunden" i Convent Garden
Bild 5: Matilda, Andrea och Hanna i Covent Garden
Bild 6: Mathilda, Andrea och jag. Andrea knockade sitt huvud i mitt. AJ haha!

Nu är det måndag igen! puh! men bara en vecka kvar nu innan ledighet och Sverige i en vecka!
Ska bli roligt. Saknar alla <3

Detta är ungefär hur jag jobbar för er som undrar.

Mån - tors!
7:30 - vaknar. Sasha går till jobbet efter en liten stund
8:00 ca - fixar frukost till mig och Cosmo
8:30 ca - klär på Cosmo
8: 50 - går till nursery (dagis/skola) som börjar 9
9:15 till 12:05 - ledig
12:05 - gå till nursery som slutar 12:15
12:30 till 13:00 ca - lunch
13:30 till 15:00 ca - Cosmo sover middag. Jag diskar/tvättar eller slappar
15:00 till 17:00 - vafri aktivitet, ex playdates, badhuset, parken, film
17:00 till 18:30 - middag och bad
18:30 till 19:00 - Sasha kommer hem och jag slutar jobbet för dagen.

Förresten, Sarah, jag åker genom Swedish Connection, jättebra tycker jag. Kontakta Marie Gelibter!

Helgen.

Hej! Helgen har varit jättebra.
Fredag: Museum med Andrea och Hanna. Sedan Camden med Andrea. Köpte skor. Sedan BIO med Hanna, Andrea, Mathilda, Matilda.
Lördags: Efter nästan 3 timmars bussåkande åt alla möjliga håll kom jag fram till Oxford och träffade Andrea, Hanna och Mathilda. Vi käkade trerätters för 120 kr. Helt OK :D Sedan blev det lite shopping innan vi alla delade på oss för att fixa oss inför kvällen. Efter mitt lilla missöde med bussen tidigare hängde jag med Andrea hem för att slippa mer krångel. Vi fixade oss och drack vin :) Mysigt hus och trevlig familj hade hon. Efter det mötte vi upp Hanna och begav oss till Soho för att träffa resten; Mathilda, Matilda och Sara. Sedan kom även Rebecka. Vi gick till olika barer och sådär. Sov hos Mathilda.
Söndag: Idag gjorde jag och Mathilda oss iordning, mötte Matilda och åkte till Covent Garden för att möta resten. Där gick vi runt och kollade på musikanter och komiker och sånt. Myspys för solen sken och allt var bra! Haha. Vi köpte världens finaste muffins/cupcakes! Efter det åkte vi till den svenska affären och kikade. Sedan till Östra London, Liverpool Station, för att käka lunch och sådär!
 




pinsamt.

Borde sova... men det går inte. Vet inte om det beror på min pinsamma upplevelse nyss eller allt godis jag ätit, kanske har en sockerkick. Hur som helst, ikväll var jag, Mathilda, Hanna, Andrea och Matilda på bio. Vicky Christina Barcelona. Mycket bra förutom att slutet inte var jag som ville. Iaf, runt halv 1 kom jag hem till dörren och som vanligt på nätterna så har de dubbellåst dörren. Jag gör som vanligt för att öppna men det GÅR INTE! Får panik. Testar typ hundra gånger åt båda håller. Testar att blåsa varm luft på nyckeln, vrida löst, vrida hårt, vrida så hårt så nyckeln nästan går av. Det hjälper inte, dörren förblir låst. Jag ringer Mathilda för att få lite tröst och tips. Hon säger att jag ska ringa på dörrklockar. Bestämmer mig dock för att testa ringa Sasha (mamman i familjen) först. Svararr inte. Kan inte hemnumret så ringer Mathilda igen. Där dör min mobil, noll batteri. Bestämmer mig för att ringa på dörrklockan men ingen öppnar. Ringer på minst 10 gånger innan jag knackar på vardagsrumsfönstret där farmor och farfar sover nu i helgen. Som tur var kommer farfar och öppnar, endast iklädd kallingar. Jag skämdes så mycket. Helt nykter och med nycklarna i handen och ändå kom jag inte in, fattar det inte. ÅÅ! Dör av pinsamhet. Kul att väcka honom i sin skönhetssömn! NOT. Tog minst 20 minuter för mig att komma in i huset.

Var bara tvungen att skriva av mig om det. Haha. Idag har jag, Hanna och Andrea varit på museum, trevligt :) Sedan skulle Hanna jobba så jag och Andrea fortsatte till Camden. Jag shoppade vita läderconverse äntligen, och Andrea shoppade loss på H&M, bland annat en snygg kappa :) Sedan blev det hem och fixa sig innan bion.

Imorgon blir det iaf barrunda på kvällen. Mer vet jag inte =) Shopping som vanligt kanske. Jag är så pank.

Sova nu, klockan är mycket ser jag. BYE!

Hej bloggis.

Har inte orkat blogga på längre. Orkar inte skriva ner allt som händer. För seriöst, det händer MASSA saker hela tiden. Imorgon den 6:e februari har jag varit här i en måndag. Trivs så himla bra! Bästa familjen och underbara tjejer jag träffat!

Ska jag ta och snabbt berätta vad som hänt sen sist jag skrev? Hmm.
Fredag hade jag och Mathilda myskväll med pizza, chips och Sex & The City.
Lördag dag var jag i "stan" med Hanna och Andrea. Bla marknaden Portobello Road vid Notting Hill :)
På kvällen gick vi alla fyra; M, H, A och jag och ut käkade i Clapham. Efter det gick vi till ett par barer/uteställen! Lyckat!
I söndag blev det shopping igen, med H och M denna gång :) Vi åt indiskt också!

Veckan har varit upp & ner. Mornarna har varit hemska. Cosmo gråter hysteriskt efter mamma. Men vi har testat en ny taktik nu. Den innebär att istället för att hon stannar och försöker strösta honom och lugna honom (det hjälper inte, han blir bara mer arg och ledsen), så säger hon snabbt hejdå och går direkt ut ur huset. Funkar MYCKET bättre. Idag sa han "bye bye mummy" och satt i mitt rum och kollade TV. Inget gnäll och gråt. Jag blev så lycklig! Hoppas det inte var tillfälligt bara utan att allt fortsätter gå så bra! Igår hade vi playdate hos Cosmos kompis Archie, hans lillasyster Jessica och deras nanny Hina. Idag ska vi till badhuset igen :) Sen kommer farmor och farfar. Ikväll är det HELG för mig, JIPPIE!

Men seriöst.. Det är inte så kul att allt är så himla gott i London. Croissanter, pizza, godis, efterrätter, kakor som finns i huset. Det har blivit FÖR mycket. Har ingen aning om vad jag väger men jag märker på jeansen. SItter så hårt. Det gjorde dem inte i Sverige, HAHA! Nej ikväll blir det powerwalk med Mathilda och sen får jag lugna mig med sötsakerna. Det är ju kul om folk känner igen mig när jag kommer hem på besök om 1 vecka drygt.

Här kommer två bilder från helgen!
 MINA BABES!
 Typ den enda bilden jag har på mig sen i lördags, haha.

RSS 2.0