Semla


Jag är sjukt sugen på en semla idag. Måste absolut äta en under mitt Sverige-besök eftersom jag missar när dom säljer semlor i Svenska kyrkan. När är själva semmeldagen förresten? Idag är sista jobbdagen, torsdagar är underbara :) Vanligtvis väntar en roligt helg i London, men nu ska jag som sagt istället hem en vecka. Hela huset töms på folk, Cosmo ska till mormor, föräldrarna jobbar, jag ska hem. Byggarna ska förstås göra klart köket, annars hade jag tagit hit folk på besök istället. Men det får bli senare i vår :) På lördag är det Alla Hjärtans Dag, mysigt. 

Igår blev det kalas för Arthur, var helt okej även om jag mest kände mig utanför bland alla snackande mammor, tiden gick sakta. Kvällen blev roligare med middag i South Kensington.
Idag ska vi nog bara slappa, gå till parken för det är underbart väder. Behöver ta det lite lugnt, har stressat på förmiddagen; dammsugit, lagat knappar, packat, sorterat tvätt.

Nu ska jag hämta lillen, puss =)

Sarah: Jag mailade med lite olika förmedlingar, och kände bara att Swedisch Connection var bäst. Hon (Marie) ringde även upp mig och berättade massor. Marie är svensk men bor i London vilket är ett plus tycker jag, om något skulle hända eller så. Hon ordnar också au pair -träffar en gång i månaden. Vilket jag inte hört att nån annan förmedling gör. Man får också telefonnummer till andra au pairer av henne, så man lätt kan skaffa vänner. När har du tänkte att åka? :)

Kommentarer
Postat av: hanna

åh, bilden är en tortyr. vill också ha semla!

2009-02-12 @ 13:30:08
Postat av: Sarah

Jag har inte tänkt åka förrän till hösten. Hur långt i förväg skickade du in din ansökan? Hur gick det till när du valde familj? Åh, va semlan ser goood ut!!

2009-02-12 @ 19:10:07
Postat av: Matilda

Lycka till imorgon med bussen! Ring om du virrar bort dig helt!

2009-02-12 @ 21:30:53
URL: http://missnyholm.blogg.se/
Postat av: linda larsson

ja du skulle passa bäst i dom rosa skorna :P DUUU semla på tisdag den 17e? :):):):):):)):):):):):):):)::):) puzz

2009-02-13 @ 12:44:38
URL: http://luckylady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0